חטופי תימן • מרגש: האחות שנחטפה פגשה את משפחתה

עמית דניאל 1 Comment on חטופי תימן • מרגש: האחות שנחטפה פגשה את משפחתה

איחוד משפחות מחטופי תימן: אחות מאומצת פגשה לראשונה את משפחתה הביולוגית

עולים מתימן | אילוסטרציה צילום: לע''מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ורדה פוקס, מאומצת שטענה במשך שנים רבות כי היא אחת מחטופי תימן, התאחדה לראשונה אמש עם בני משפחתה הביולוגים. בזכות התאמת דנ"א מלאה שהתקבלה במאגר הגנטי של חברת MyHeritage , המפעילה פרויקט התנדבותי לאיחוד משפחות ילדי תימן, מזרח והבלקן שנחטפו, הופרדו מיקיריהם או נעלמו בשנים הראשונות לקום המדינה.

ההתאמה נמצאה בין פוקס לבין אחותה הביולוגית. במפגש המרגש פגשה לראשונה שתי אחיות, שלושה דודים (אחיה של האם שנפטרה לפני שנים), נכדים ונינים.

ורדה היתה מראשוני הנבדקים לפני כשנה וחצי, באירוע ההשקה של המאגר הגנטי בו הכריזה חברת MyHeritage כי תקים ותממן מאגר של בדיקות דנ"א במטרה להביא לאיחוד משפחות. במסגרת הפרויקט מעניקה החברה בדיקה גנטית בחינם למשפחות ולמאומצים אשר יחליטו להיבדק. כל האנשים בארץ ובחו"ל שיש להם קשר כלשהו לפרשה, בין אם הם בני משפחות שילדיהן נעלמו ובין אם הם סבורים כי הם מאומצים ומעוניינים לגלות את מוצאם ומשפחתם הביולוגית, זכאים לבצע את הבדיקה בחינם.

עופרה, אחותה הביולוגית של ורדה, הגיעה לאחרונה לכנס שערכה ח"כ נורית קורן בראש העין בעניין פרשת חטופי תימן, וביצעה באירוע בדיקת דנ"א שהובילה לאיחוד. המפגש המרגש הסתיים בדמעות, חיבוקים ותמונה משותפת של בני המשפחה.

המאגר הגנטי של חברת MyHeritage מכיל כיום למעלה ממיליון איש. בנוסף לבדיקות גנטיות, חברת ההייטק הישראלית עוסקת גם בפיתוח כלים דיגיטליים לניהול אילנות יוחסין ומציאת קרובי משפחה.



1 תגובות

מיין תגובות